Dve tretiny mladých podnikateľov považujú zahraničnú expanziu za nevyhnutný predpoklad ziskovosti svojich startup projektov. Ukazujú to priebežné výsledky prieskumu Združenia mladých podnikateľov Slovenska.
Prieskum realizuje Združenie mladých podnikateľov Slovenska v mesiacoch máj a jún 2013. Cieľom je zistiť prekážky a motivácie slovenských start-upov pre podnikanie na zahraničných trhoch. Priebežné výsledky hovoria, že 67 % mladých podnikateľov pokladá slovenský trh za príliš malý na to, aby bol ich produkt alebo služba ziskový a zahraničná expanzia je ekonomickou nevyhnutnosťou.
„Pri odpovedi na otázku, aký typ pomoci by podnikania uvítali pri zahraničnej expanzii vedie právne poradenstvo a informácie týkajúce sa legislatívy,“ hovorí o priebežných výsledkoch prieskumu Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska. Jednou z aktivít, ktorými sa snaží Združenie mladých podnikateľov uľahčovať zahraničnú expanziu mladým ľuďom, je aj BMB Leitner akadémia pre mladých podnikateľov. Ide o sériu vzdelávacích seminárov zameraných na daňové a práve otázky podnikania na zahraničných trhoch. Dnes sa konal ďalší zo série seminárov, tentokrát na tému daňové a právne úskalia internetového obchodu.
„Internet a jeho využitie je súčasťou väčšiny podnikateľských aktivít mladých ľudí. No iba málo z nich pozná odborné riešenia problémov týkajúcich sa uzatvárania zmlúv na diaľku, osobitné povinnosti pri zásielkovom a internetovom predaji či mieru aplikácie zahraničného práva pri týchto transakciách,“ hovorí partnerka spoločnosti BMB Leitner Renáta Bláhová. „Radi sa podelíme o naše know-how a podporíme rozvoj mladých podnikateľov, ktorí sú budúcnosťou tejto krajiny.“ dodáva R. Bláhová.
O Združení mladých podnikateľov Slovenska
Združenie mladých podnikateľov Slovenska bolo založené v roku 2010 ako organizácia združujúca slovenských podnikateľov do 40 rokov. Víziou združenia je stať sa hlasom mladých podnikateľov a podnikateliek, ktorý bude obhajovať ich záujmy v inštitúciách formujúcich podnikateľské prostredie v SR a vytvárať mosty medzi úspešnými podnikateľmi dneška a zajtrajška. Medzi hlavné aktivity ZMPS patrí propagácia podnikania, pomoc pri realizácii a financovaní inovatívnych podnikateľských nápadov, networking a mentoring mladých podnikateľov a pomoc pri expanzii na zahraničné trhy.