YouTuberi ovládli Globálny týždeň podnikania 2017

Tretí novembrový týždeň na celom svete každoročne patrí iniciatíve pod názvom Globálny týždeň podnikania (Global Entrepreneurship Week). Na Slovensku ho prostredníctvom inšpiratívnych podujatí ovládli domáci YouTuberi, ktorí majú dohromady takmer 500 000 sledovateľov.

„Globálny týždeň podnikania je celosvetová iniciatíva, ktorá má za cieľ inšpirovať ľudí k voľbe podnikania ako kariérnej cesty. Keďže svet sa mení veľmi dynamicky, rozhodli sme sa tento rok poodhaliť mladým ľuďom netradičné youtuberské podnikanie, ktoré pred pár rokmi neexitovalo a dnes vážne konkuruje televíznej zábave,“ približuje Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska. Podujatia pod názvom Ako sa stať YouTuberom a Osobný brand (aj) cez YouTube sa konali 14. a 15. novembra 2017 v priestoroch Národného podnikateľského centra v Bratislave a stálo za nim konzorcium partnerov – Slovak Busines Agency, Združenie mladých podnikateľov Slovenska a O2 Slovakia.

Medzi hosťami boli majiteľ produkčnej agentúry a YouTuber Matej Zrebný, vášnivá kuchárka a YouTuberka Zuzana Machová, herec a YouTuber Lukáš Frlajs či športovec, tréner a fitness YouTuber Boris „Valihora“ Prekop.

Počas diskusií sa účastníci dozvedeli ako sa významní slovenskí YouTuberi dostali k nakrúcaniu videí, ako vyzerá ich nová profesia v praxi, s akou technikou pracujú, koľko času trvá výroba videí, či kto im robí post produkciu. Matej Zrebný poodhalil množstvo zaujímavostí zo zákulisia tvorby skečových videí a návštevníci sa mohli okrem iného dozvedieť aj to, že tvorba jedného 12-minútového videa môže zabrať aj 26 hodín čistého času výroby. Pre mnohých návštevníkov boli tieto informácie oči otvárajúce a mladým YouTuberom sa darilo meniť pohľad verejnosti na ich tvorbu. Ako povedal v diskusii Zrebný, „už dávno to nie je len o tom, že sedíte v detskej izbe a natáčate sa na mobil.“ Staršiu generáciu zaujala Zuzana Machová, ktorá s YouTubom a Facebookom začala až po ukončení aktívnej kariéry na poste generálnej riaditeľky veľkej kozmetickej značky. Fenoménom na sociálnych sieťach sa tak stala až v zrelom veku a všetkým prítomným nezabudla odkázať, že cieliť na staršie publikum je aktuálne diera na trhu, ktorú treba využiť.

Diskusie s YouTubermi boli doplnené aj o prednášky odborníkov z iných oblastí. „Účastníci sa mohli dozvedieť ako spolupracovať so značkami, ktoré hľadajú influencerov na YouTube, ale tiež množstvo informácií o reguláciách, ktoré nedržia krok s dobou a často zbytočne komplikujú život práve pri podnikaní v sektoroch, ktoré pred pár rokmi neexitovali, dopĺňa Ján Solík.

„Len prednedávnom sa nám podarilo spojiť sily verejného a súkromného sektora počas Dňa súkromného podnikania a podujatia počas Globálneho týždňa podnikania sú ďalším príkladom, ktorý dokazuje zmysluplnosť takejto spolupráce“, hodnotí úspech podujatí M. Letovanec zo Slovak Business Agency. „Množstvo podujatí, ktoré vďaka SBA môžu podnikatelia navštíviť, je zlomkom z balíka podpory, ktorú poskytujeme. Práve v týchto týždňoch spúšťame nové podporné nástroje umožňujúce využiť coworkingové centrum v Bratislave, bezplatné poradenstvo od špičkových expertov, či zúčastniť sa rôznych medzinárodných podujatí“, dodáva M. Letovanec.