Globálny týždeň podnikania (Global Entrepreneurship Week) je celosvetová iniciatíva, ktorá sa každý rok odohráva tretí novembrový týždeň vo viac ako 150 krajinách sveta. Jej cieľom je propagovať podnikanie a inšpirovať mladých ľudí k podnikateľskej ceste. Od roku 2015 na Slovensku túto iniciatívu oficiálne zastrešuje Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Od 18. do 23.11.2015 pripravilo ZMPS podnikateľské dni v štyroch slovenských mestách.
ZMPS spolu s Ekonomickou univerzitou v Bratislave, Žilinskou univerzitou v Žiline, Univerzitou Mateja Bela v Banskej Bystrici, Technickou univerzitou v Košiciach a ďalšími partnermi pripravilo pre študentov, budúcich či existujúcich mladých podnikateľov program, ktorý zahŕňa inšpiráciu, odborné vedomosti zo sveta podnikania, praktické poznatky zo sveta každodenného biznisu a možnosť networkovať. Pestro vyskladaný program podnikateľských dní zahŕňa diskusie a výmenu skúseností s ostrieľanými podnikateľmi, odborné prednášky, a workshopy.
“Som rád, že môžem byť jedným zo spíkrov, rád sa opäť vrátim na pôdu univerzity, tentokrát už ako podnikateľ,” hodnotí nápad pozvať do škôl podnikateľov z praxe, a tak prepájať vzdelávanie a biznis, Ľuboš Demovič, zakladateľ najväčšieho študentského portálu Zones.sk. V čase, keď začínal s podnikaním, bol ešte sám študent, jeho príbeh je preto pre mladých ľudí ešte zaujímavejší.
“Dlhodobo vnímame potrebu prepájania škôl s podnikateľskou praxou, keďže práve podnikanie je jednou z možných odpovedí na nezamestnanosť mladých,” hodnotí Ľuboš Kolesár, člen generálnej rady ZMPS a zároveň ďalší z rečníkov.
Mladých ľudí prídu do regiónov inšpirovať podnikatelia ako Rudolf Lukačka, ktorý uskutočnil jednu z najväčších akvizícií slovenskej IT spoločnosti v histórii modernej Slovenskej republiky za niekoľko miliónov eur, Lucia Pašková, ktorá na Slovensko priniesla legendárne zubné kefky Curaprox, Tomáš Bél, zakladateľ jednej z najväčších sietí športových potrieb ExiSport, Ján Lunter, ktorého rodinná firma vyrába fanúšikmi obhajovanú a milovanú Cícerovú nátierku a mnohí ďalší zaujímaví rečníci, ktorí pochádzajú z radov úspešných slovenských podnikateľov a môžu byť mladým silným a pozitívnym vzorom.
Podnikateľské dni v rámci Globálneho týždňa podnikania sa uskutočnia 18.11.2015 v Žiline, 19.11.2015 v Banskej Bystrici, 20.11.2015 v Košiciach a 23.11.2015 v Bratislave. Detailný program nájdu záujemcovia na web stránke www.zmps.sk.
„Na Slovensku sú mladí ľudia na školách motivovaní najmä k voľbe zamestnaneckej kariéry. Preto sme sa rozhodli ukázať im aj inú cestu, inšpirovať ich a poskytnúť im v koncentrovanej miere praktické informácie a skúsenosti od tých, ktorí už začiatok podnikateľskej cesty prešľapali,“ hovorí Ján Solík, predseda ZMPS a zároveň hodnotí Globálny týždeň podnikania ako ideálnu príležitosť urobiť takýto krok.
Čo je Globálny týždeň podnikania?
Globálny týždeň podnikania je celosvetová iniciatíva, ktorú zastrešuje Global Entrepreneurship Network (GEN). Každá krajina, v ktorej sa táto iniciatíva odohráva, má svojho oficiálneho národného koordinátora, člena GEN. Na Slovensku je ním Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Po celom svete sa v rámci Globálneho týždňa podnikania organizujú rôznorodé podujatia s cieľom inšpirovať mladých ľudí k podnikaniu, odovzdať im podnikateľské zručnosti a viesť ich k samostatnosti. Celosvetovo sa Globálneho týždňa podnikania zúčastňuje každý rok viac ako 10 miliónov účastníkov.
Združenie mladých podnikateľov Slovenska organizuje v rámci Globálneho týždňa podnikania 2015 sériu 12 podujatí v štyroch mestách, na ktorých sa 29 inšpiratívnych a úspešných podnikateľov podelí o svoje skúsenosti. Tieto podujatia sa realizujú vďaka podpore partnerov - O2 Slovakia, iniciatíve Watify a Ministerstvu školstva vedy výskumu a športu Slovenskej republiky.