Na Slovensko prichádza Globálny týždeň podnikania 2015

Globálny týždeň podnikania (Global Entrepreneurship Week) je celosvetová iniciatíva, ktorá sa každý rok odohráva tretí novembrový týždeň vo viac ako 150 krajinách sveta. Jej cieľom je propagovať podnikanie a inšpirovať mladých ľudí k podnikateľskej ceste. Od roku 2015 na Slovensku túto iniciatívu oficiálne zastrešuje Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Od 18. do 23.11.2015 pripravilo ZMPS podnikateľské dni v štyroch slovenských mestách.

ZMPS spolu s Ekonomickou univerzitou v Bratislave, Žilinskou univerzitou v Žiline, Univerzitou Mateja Bela v Banskej Bystrici, Technickou univerzitou v Košiciach a ďalšími partnermi pripravilo pre študentov, budúcich či existujúcich mladých podnikateľov program, ktorý zahŕňa inšpiráciu, odborné vedomosti zo sveta podnikania, praktické poznatky zo sveta každodenného biznisu a možnosť networkovať. Pestro vyskladaný program podnikateľských dní zahŕňa diskusie a výmenu skúseností s ostrieľanými podnikateľmi, odborné prednášky, a workshopy.

“Som rád, že môžem byť jedným zo spíkrov, rád sa opäť vrátim na pôdu univerzity, tentokrát už ako podnikateľ,” hodnotí nápad pozvať do škôl podnikateľov z praxe, a tak prepájať vzdelávanie a biznis, Ľuboš Demovič, zakladateľ najväčšieho študentského portálu Zones.sk. V čase, keď začínal s podnikaním, bol ešte sám študent, jeho príbeh je preto pre mladých ľudí ešte zaujímavejší.

“Dlhodobo vnímame potrebu prepájania škôl s podnikateľskou praxou, keďže práve podnikanie je jednou z možných odpovedí na nezamestnanosť mladých,” hodnotí Ľuboš Kolesár, člen generálnej rady ZMPS a zároveň ďalší z rečníkov.

Mladých ľudí prídu do regiónov inšpirovať podnikatelia ako Rudolf Lukačka, ktorý uskutočnil jednu z najväčších akvizícií slovenskej IT spoločnosti v histórii modernej Slovenskej republiky za niekoľko miliónov eur, Lucia Pašková, ktorá na Slovensko priniesla legendárne zubné kefky Curaprox, Tomáš Bél, zakladateľ jednej z najväčších sietí športových potrieb ExiSport, Ján Lunter, ktorého rodinná firma vyrába fanúšikmi obhajovanú a milovanú Cícerovú nátierku a mnohí ďalší zaujímaví rečníci, ktorí pochádzajú z radov úspešných slovenských podnikateľov a môžu byť mladým silným a pozitívnym vzorom.

Podnikateľské dni v rámci Globálneho týždňa podnikania sa uskutočnia 18.11.2015 v Žiline, 19.11.2015 v Banskej Bystrici, 20.11.2015 v Košiciach a 23.11.2015 v Bratislave. Detailný program nájdu záujemcovia na web stránke www.zmps.sk.

„Na Slovensku sú mladí ľudia na školách motivovaní najmä k voľbe zamestnaneckej kariéry. Preto sme sa rozhodli ukázať im aj inú cestu, inšpirovať ich a poskytnúť im v koncentrovanej miere praktické informácie a skúsenosti od tých, ktorí už začiatok podnikateľskej cesty prešľapali,“ hovorí Ján Solík, predseda ZMPS a zároveň hodnotí Globálny týždeň podnikania ako ideálnu príležitosť urobiť takýto krok.

Čo je Globálny týždeň podnikania?

Globálny týždeň podnikania je celosvetová iniciatíva, ktorú zastrešuje Global Entrepreneurship Network (GEN). Každá krajina, v ktorej sa táto iniciatíva odohráva, má svojho oficiálneho národného koordinátora, člena GEN. Na Slovensku je ním Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Po celom svete sa v rámci Globálneho týždňa podnikania organizujú rôznorodé podujatia s cieľom inšpirovať mladých ľudí k podnikaniu, odovzdať im podnikateľské zručnosti a viesť ich k samostatnosti. Celosvetovo sa Globálneho týždňa podnikania zúčastňuje každý rok viac ako 10 miliónov účastníkov.

Združenie mladých podnikateľov Slovenska organizuje v rámci Globálneho týždňa podnikania 2015 sériu 12 podujatí v štyroch mestách, na ktorých sa 29 inšpiratívnych a úspešných podnikateľov podelí o svoje skúsenosti. Tieto podujatia sa realizujú vďaka podpore partnerov - O2 Slovakia, iniciatíve Watify a Ministerstvu školstva vedy výskumu a športu Slovenskej republiky.