Biznis idoly inšpirovali mladých k podnikaniu

Slovensko bolo už piatykrát súčasťou celosvetovej iniciatívy na podporu podnikania.

Globálny týždeň podnikania je séria podujatí na podporu podnikania, ktoré sú organizované v 130 krajinách sveta. Globálny týždeň podnikania spája mladých ľudí cez lokálne, celoštátne a globálne podujatia, prebúdza v nich záujem o podnikanie, pomáha objaviť ich potenciál začínajúcich podnikateľov a inovátorov. V roku 2012 trval od 12. do 18. novembra.

Združenie mladých podnikateľov Slovenska organizovalo v rámci Globálneho týždňa podnikania podujatia v Bratislave, Žiline a Košiciach. Zúčastnilo sa ich takmer 500 mladých ľudí. Cieľom týchto podujatí bolo inšpirovať mladých ľudí a ukázať im podnikanie ako zaujímavú alternatívu ich kariérnej sebarealizácie.

„Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré sú v rámci Európy na chvoste v záujme mladých ľudí o podnikanie“, konštatuje Ján Solík, predseda Združenia podnikateľov Slovenska. Jeho slová potvrdzujú aj výsledky európskeho prieskumu EUROBAROMETER, podľa ktorých 62 % Slovákov nikdy neuvažovalo o tom, že začne podnikať. „Práve preto sme sa rozhodli podujatia v rámci Globálneho týždňa podnikania 2012 zamerať na prezentovanie etických a nasledovaniahodných podnikateľov. Mladí ľudia potrebujú  vidieť úspešné podnikateľské vzory“, dodáva Solík.

Na jednom z podujatí  Globálneho týždňa podnikania - Entrepreneurship Forum 2012 mali mladí ľudia možnosť vypočuť si zaujímavé podnikateľské príbehy a dozvedieť sa rady od podnikateľov a manažérov, ktorí patria do prvej ligy. Boli medzi nimi osobnosti ako Martin Maisner, partner Firmy roka v oblasti práva informačných technológií, generálny riaditeľ spoločnosti PosAm Marián Marek, či víťaz súťaže Podnikateľský nápad roka 2012 Daniel Minárik. S účastníkmi diskutovali o svojich podnikateľských začiatkoch, o tom, že podnikanie je najmä o tvrdej práci, poskytovaní kvalitných služieb, ale aj o šťastí, ktoré často oddeľuje úspešných podnikateľov od tých menej úspešných.

Z výsledkov prieskumu Združenia mladých podnikateľov Slovenska vyplýva, že  57 % mladých ľudí si myslí, že podnikatelia sú vypočítaví. O opaku účastníkov podujatia presvedčili prezentácie Mariána Mareka (PosAm) a Martina Maisnera (Rowan Legal), ktorí  sa s účastníkmi podelili o vlastné príbehy plné neistoty, rizika a odvahy.

Podľa zistení Združenia mladých podnikateľov Slovenska iba 40 % mladých ľudí pokladá čestnosť za charakteristickú pre  podnikateľov. O tom, že podnikať sa dá a má slušne, ale i o tom, ako sa dá z nuly vybudovať spoločnosť patriaca medzi špičku v branži, diskutovala so študentmi partnerka spoločnosti BMB Leitner Renáta Bláhová.